8. Նախադասությունները լրացրու՝ որքան հնարավոր է շատ նոր բառեր ավելացնելով:

Անձրևը կտրվել է ամբողջ Երևանը: Երկինքը մաքուր է և սպիտակ փափուկ ամպերը պտտվում են դրա մեջ։ Արևը փայլում է աշնանային պայծառ օրերուն։ Օրը տաք է քանի որ արևը արևը խստորեն տաքացվում է ։ Բակը գեղեցիկ է գույնզգույն ծաղիկների պատճառով ։ Ծառերը ծաղկել են երբ գարունն այստեղ էր։ Ծաղիկները բացվել են , երբ եկավ լավագույն սեզոնը, ով իմ կարծիքով գարունն է ։ Բակը կանաչել է և հաճելի է փայլուն խոտով: Երեխաներն աղմկում են անում դասի ժամանակ ։ Տատիկները գործում են խոհանոցում և կատարում են տան գործերը: Մայրիկները զրուցում են շատ ավելի , քան մենք խոսում ենք: Կատուն խաղում է իր սիրած կապույտ բուրդով: Շո ւնը հաչում է երբ նա տեսնում է անծանոթ : Երեկո է, և ես ստիպված եմ քնել: Հայրիկները վերադառնում են երկար հինգ ժամ տևողությամբ թռիչքից: Իջնում է գիշերը: Բակը խաղաղվում է, քանի որ այսօր երեխաները ավարտեցին շուտ :

9. Կարդացեք և գրեք՝ ինչն էր ձեզ համար հետաքրքիր և ինչու:

  •  Բրազիլիայում կան այնպիսի թիթեռներ, որոնք յուրահատուկ հոտ են արտադրում, և մարդիկ այդ պատճառով նրանց պահում են տանը` օդը բուրավետ դարձնելու համար
  • Պլուտոն մոլորակում 1 տարվա տևողությունը հավասար է 247,7 երկրային տարվա:
  • Թիթեռների մոտ համի զգայարանները գտնվում են ոտքերի վրա:
  • Կատուները հանում են մոտ 100 տեսակի ձայն, իսկ շները՝ միայն 10:
  • Չինաստանի որոշ մասերում թեյի մեջ շաքարավազի փոխարեն աղ են լցնում:

10. Ճիշտ դասավորեք  նախադասությունները և իմացեք՝ ինչպես է առաջացել ցերեկը ճրագով ման գաս, չես գտնի արտահայտությունը:

Հին Հունաստանում ապրում էր մի իմաստուն ծերուկ՝ Դիոգենես անունով: Նա հրաժարվել էր աշխարհի բարիքներից ու վայելքներից և ապրում էր մի…տակառի մեջ: Ու ասում են, նույնիսկ օրը ցերեկով ձեռքին լապտեր բռնած՝ լավ մարդ էր փնտրում:
Հիմա իմացա՞ք, թե որտեղից է գալիս աշխարհի շատ լեզուներում տարածված ցերեկը ճրագով ման գաս՝ չես գտնի արտահայտությունը:

11. Կարդացեք և գրեք՝ ինչն էր ձեզ համար հետաքրքիր և ինչու:

  •  Բրազիլիայում կան այնպիսի թիթեռներ, որոնք յուրահատուկ հոտ են արտադրում, և մարդիկ այդ պատճառով նրանց պահում են տանը` օդը բուրավետ դարձնելու համար
  • Պլուտոն մոլորակում 1 տարվա տևողությունը հավասար է 247,7 երկրային տարվա:
  • Թիթեռների մոտ համի զգայարանները գտնվում են ոտքերի վրա:
  • Կատուները հանում են մոտ 100 տեսակի ձայն, իսկ շները՝ միայն 10:
  • Չինաստանի որոշ մասերում թեյի մեջ շաքարավազի փոխարեն աղ են լցնում:

 12. Ուղևորներն ու սոսին

Ամառվա մի օր ուղևորները, կեսօրվա շոգից սաստիկ հոգնած, ճանապարհ էին գնում:

Նրանք տեսան սոսին, մոտեցան և պառկեցին նրա ստվերում` հանգստանալու:

Նայելով սոսու ոստերին` իրար մեջ խոսեցին.

— Բայց ախր անպտուղ է այդ ծառը և մարդկանց համար` անօգուտ: Սոսին նրանցպատասխանեց.

— Ապերախտ եք դուք, իմ հովանուց օգտվում եք և տեղնուտեղն էլ ինձ անպտուղ ևանօգուտ անվանում:

Առաջադրանք

Առակն այն մարդկանց մասին է, ովքեր “մի դատիր գիրքը ըստ դրա շապիկի”


13. Կարդացեք և գրեք՝ ինչն էր ձեզ համար հետաքրքիր և ինչու:

  • Ինքնաթիռով թռչելու ժամանակ մազերի աճի արագությունը կրկնապատկվում է:
  • Աշխարհի բնակչության 80%-ը իր սննդակարգի մեջ օգտագործում է միջատներ:
  • Ջայլամի աչքն ավելի մեծ է, քան գլխուղեղը:
  • Մրջյունը մարմնի համեմատությամբ ամենամեծ ուղեղն ունեցող կենդանին է:

14. Բառրեը տեղադրե՛ք այնպես, որ նախադասություններ ստացվեն:

Կան, կծկվում են, կծեն, թմրեցնում են, քնում են, փաթաթվում են, մտնում են, չկա, կա, աշխուժանում են:

Աշխարհում ………………չկա……………….. մարդ, որ օձերից չվախենա։  Սակայն  ………………կա……………….. օձերի մի թագավորություն, ուր ամեն օր առանց վախենալու  ………………մտնում են……………….. հարյուրավոր մարդիկ։ Եվ ամենազարմանալին այն է, որ դեռ ոչ մի դեպք չի եղել, որ օձերը ………կծեն…………. մեկին:

Այդ վայրը Պինանգ կղզու Օձերի տաճարն է: Տաճարում տարբեր տեսակի հազարավոր օձեր ……կան………: Նրանք ցերեկը ………………փաթաթվում եմ……………………տաճարի սյուներին, …………կծկվում են…………… հատակին և …………քնում են………….:

Պատճառն այն է, որ շոգը և տաճարում օգտագործվող անուշահոտությունները ……………թմրեցնում են……………… օձերին: Մայրամուտին, երբ այս ամենն ավարտվում է, օձերն……… աշխուժանում են………….:

15. Գայլն ու ոչխարը 

Շներից բզկտված գայլն անզոր պառկել էր և նույնիսկ չէր կարողանում կեր հայթայթել: Նա տեսավ ոչխարին և խնդրեց, որ գոնե խմելու ջուր բերի գետից: ՙԴու ինձ միայն ջուր տուր, իսկ կերը ինքս կգտնեմ՚: Բայց ոչխարը պատասխանեց.ՙԵթե ես քեզ ջուր տամ, հենց ինքս էլ քեզ համար կեր կդառնամ՚:

  1. Ընտրիր այն միտքը կամ մտքերը, որոնք արտահայտում են ստեղծագործության գաղափարը (ասելիքը): Ընտրությունդ (ընտրություններդ) պատճառաբանիր:
  • Սա պատմություն է խեղճ գայլի և անսիրտ ոչխարի մասին, և այն ոչինչ էլ չի ուզում ասել:
  • Առակը մերկացնում է չարանենգ մարդուն, որը գործում է դավադրաբար:
  • Առակն այն մարդկանց մասին է, որոնք ծանր պահերին չեն օգնում մարդկանց:
  • Առակը ողջախոհ մարդկանց մասին է, որոնց դեմ ուղղված բոլոր նենգություններն իզուր են անցնում:
  • Առակը այն մարդկանց մասին է,որոնք ուրիշին չօգնելու և նեղություն չկրելու համար միշտ մի սուտ պատճառաբանություն ունենում են:

 16. Տրված են պատասխանները: Հարցերն ինքդ գրի՛ր:

____________________________________________________________________Ձեզ դուր է գալիս գույնը վարդագույն?

-Ո՛չ, դա ինձ դուր չի գալիս։

______________________________________________________________________Դու գնդակ կուզես?

— Այո՛, շա՜տ-շատ կուզեի։

______________________________________________________________________

-Ի՜նչ լավ կլիներ, եթե այդպես լիներ։

______________________________________________________________________

-Այո՛, ինձ դուր են գալիս բնավորության այդ գծերը։

______________________________________________________________________

-Ո՛չ, ա՛յ,  բնավորության այդ գծերը չեմ սիրում։

______________________________________________________________________

-Չգիտեմ, այդ հարցի մասին դեռ չեմ մտածել։

17. Բառերից ստացիր տեղ ցույց տվող գոյականներ:

հայ- Հայաստան
ռուս-Ռուսաստան
հույն-Հունաստան
վրացի-Վրաստան
հնդիկ-Հնդկաստան
չինացի-Չինաստան
ֆրանսիացի-Ֆրանսա

18. Լրացրու նախադասությունները:

Գորտն ավելի վախկոտ է, քան նապաստակը:
Գորտը նապաստակից ______վախկոտ______ է:
Նապաստակը
 գորտից ______համարձակ______ է:
Ձուկն ավելի արագ է լողում, քան երեխան:
Ձուկը երեխայից _____արագ_______ է լողում:
Երեխան ձկից _____դանդաղ_______ է լողում:
Ես ավելի բարձրահասակ եմ, քան եղբայրս:
Ես եղբորիցս ______բարձր______ եմ:
Եղբայրս ինձնից _____բարձր_______ է:

19. Գրի՛ր տրված բառերի հակառակ իմաստը ցույց տվող բառերը:

վախկոտ-համարձակ

քիչ-շատ

խորամանկ-միամիտ

դիմաց-հետև

երկար-կարճ

թշնամի-ընկեր

սուր- հարթ

շշուկ-աղմուկ

20. Առյուծն ու աղվեսը

Առյուծը շատ էր ծերացել, այլևս չէր կարողանում որս անել և երկար մտածելուց հետո որոշեց խորամանկել։ Նա մտավ մի մութ քարայր, շատ ծանր հիվանդ ձևացավ և ծանր ու մեծ պառկեց։ Խեղճ, միամիտ գազաններն այցելում էին, իսկ նա տեղնուտեղը մի ցատկով բռնում էր նրանց և ագահաբար խժռում։ Վերջապես խորամանկ ու խելացի աղվեսը երկար մտածելուց հետո գլխի ընկավ առյուծի խորամանկությունը, առանց վախենալու գնաց, կանգնեց քարայրից բավականին հեռու և քաղցր ձայնով հետաքրքրվեց, թե ինչպե՞ս է վեհափառ առյուծը։

Սոված և ուժասպառ առյուծը ուրախացած հարցրեց, թե ինչո՛ւ աղվեսը ներս չի մտնում։

Աղվեսն ասաց.

-Ես կմտնեի, եթե չտեսնեի, որ հետքերը մտնում են քարայր, բայց քարայրից դուրս չեն գալիս։

Առակն ուզում է ասել, որ……….